Ett Facebook minne

Hej och hå, bloggen har legat stilla ganska länge, olika orsaker men främst för att jag inte känt lust för att dela med mig av varken betydelsefulla eller meningslösa saker helt enkelt. 

Idag vill jag skriva, men när jag gör det igen vet jag faktiskt inte. 

Jag fick ett Facebook minne idag, "8 år sedan" stod det och jag kan inte fatta att tiden bara flyger iväg sådär. Minnet är bilder från en magisk utekväll på grace, med min vapendragare Ninne och en bunt andra människor. 
Jag minns den utekvällen så väl, som om det vore igår, och jag är så glad att det minnet kom upp idag igen, som ett tecken typ. 
Inne på tredje vabb-dagen för Belle och kände mig bara allmänt trött och sliten. 

För 8 år sedan idag så jobbade jag lunch på Aptit, jag bodde fortfarande hemma hos mamma och pappa, en bit utanför stan och hade glömt skor. 
Alla som känner mig vet att jag hellre skiter i allt än kör en utekväll i lågskor, än mindre jobbskor och jag fick panik över det, för jag ville inte missa kvällen med tjejerna. 
T. Kom in på jobbet och jag kände inte honom speciellt bra då, vi hade hängt några gånger men det var inte mer än så, men jag frågade ändå, om han kunde gå iväg och köpa ett par svarta pumps åt mig, och han sa ja. Räddaren i nöden! 
För enkelhetens skull så bestämde vi att jag skulle åka hem till honom efter jobbet, fixa mig där och då även se skorna. 
Jag kom dit, och framför mig ligger det tre par skor. "Jag visste inte exakt hur dana du ville ha så jag köpte tre olika, men alla är svarta." 
Fantastisk smak visste jag redan då att han hade för alla tre par skor var exakt sådana som jag älskade. 
Jag fixade mig iordning och jag minns att jag tyckte att jag var så snygg när jag åkte ner mot stan. 
Idag när jag såg bilden var jag väldigt kritisk till både smink och spetsvantar när man som jag redan har stora händer och inte bör framhäva dom, haha.. men det är en helt annan historia. Jag minns känslan, och det var kul att få minnas den kvällen ännu en gång, när jag satt i pyjamas, osminkad och med en snorig unge jämte mig som bad om att få se på Nani & Josie för 8:e gången. 
(null)

  (null)

(null)





Allmänt | Facebook, Växjö, aptit, grace, kassler, kärlek, minne, skor, spetsvantar, vapendragare | |
Upp