Vadå nykter på nyår, du skämtar va?

Alltså, ärlig talat, jag förstår inte alls vitsen med att vi svenskar alltid ska förknippa högtider med fylla, redan som ung tonåring fick jag förklarat för mig av mina vänner att valborg,midsommar,jul och nyår, då jävlar ska man bli redlöst full! 
För att inte tala om halloween, då ska man både klä ut sig lite slampigt och bli fullare än fullast. 

Jag testade på det där.. riktigt äckligt full har jag varit mindre gånger i mitt liv än år som jag levt, och jag är väldigt tacksam över att det inte blivit fler, jag jobbade mest, men visst har jag hunnit med en hel del onyktra kvällar jag med! 

Problemet för mig, uppstår när jag säger vid frågan om hur jag ska festa på nyår, och svarar "festa? Nej du det blir nyktert för mig, ett glas vin och skåla i champagne på sin höjd men jag är ju med barnen då." Och får svaret " haha aaa ellerhur! Nykter på nyår? Du måste skämta!" 

Jag finner verkligen ingen glädje i att visa mina barn en full mamma, inte ens en alkoholpåverkad mamma.. och det har nog mest att göra med att jag själv var så fri från sån skit som barn och ungdom. Inte en enda gång har jag sett min mamma berusad, fram till att jag var 23 år fyllda. Pappa såg jag onykter en gång när jag var 12 och efter det aldrig igen, tacksam!!! 

Jag ska fira nyår, för mina barn. 
Tack för mig! 
(null)


Allmänt | Växjö, alkohol, barn, idiotiskt, nykter, nyår, nyårsafton, svennefasoner | |
Upp